پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان

پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۰۷
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بر اساس هماهنگی های صورت گرفته و مقارن با هفته بسیج با حضور اکیپ سازمان انتقال خون زاهدان در منطقه ، تعدادی از کارکنان بسیجی اقدام به اهدای خون کردند. فرهنگ اهدای خون در بین کارکنان شرکت همواره موجب شده تا بصورت دوره ای برنامه ریزیهای لازم در خصوص این امر صورت گرفته و کارکنان بتوانند در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۰
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

در سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در 5 آذر ماه 1358 مبنی بر تاسیس بسیج مستضعفین ، اعضاء دسته بیت المقدس شهید سجادی پایگاه مقاومت شهید تندگویان منطقه در اجتماع ده هزار نفری بسیجیان زاهدان که پنج شنبه گذشته در محل مصلی این شهر برگزار گردید شرکت نمودند.

در این همایش که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و همچنین استاندار محترم و جمعی از مسئولین نظامی برگزار شد، بسیجیان ضمن اعلام حضور مستمر و آگاهانه در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی بر پیروی از آرمانهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و منویات مدبرانه مقام معظم رهبری تاکید نمودند.


5/9




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۰:۴۵
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بسیج ، ایثار و شهادت


آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است. جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه دبسیجیان وظیفه مهمی را بر عهده دارند

استفاده از روحیات انقلابی و شهادت طلبی رمز موفقیت و عامل اصلی پیشبرد جنگ به شمار می رفت. در چنین شرایطی عناصر اصلی میدان نبرد شجاعت فداکاری، قناعت، خودفراموشی، خداخواهی و. ..، بود که خیل بسیجیان عاشق امام با روحیه بسیجی توانستند حامل اصلی این ارزشها باشند و مقاصد دشمنان اسلام را از آغاز جنگ با شکست مواجه نمایند. هسته مرکزی این روحیه همانا نگرش به پدیده های مادی از دریچه نیاز به عنوان وسیله و نه اصالت دادن به آنها است و از سوی دیگر تمامی امور در راستای دین و انقلاب و حفظ آرمان آن مفهوم می یابند. از این رو از خودگذشتگی و فداشدن برای دیندار ماندن توده ها یکی از وجوه برجسته روحیه بسیجیان بود.


ش


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۴۴
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بسیج ، وحدت و بیداری اسلامی


بیداری اسلامی موجود در جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، زیرا امام خمینی(ره) با دادن خود باوری به مستضعفان و محرومان جهان و تزریق ایمان و خود باوری در آنها، چهره واقعی مستکبران را به مردم جهان نشان داد و همین امر سبب شد تا مردم در برابر قدرت‌های زورگوی جهان ایستادگی کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۷
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بسیج ،خانواده و سبک زندگی


سبک زندگی، مجموعه ای از باور ها، ارزش ها، عواطف و نگرش های فرد محسوب می شود که ریشه در عمق اعتقادات وی دارد که در رفتار و کردار فرد نمایان می شود.

هر جامعه ای برای شکل گیری و رشد اجتماعی نیازمند به الگوهای متعدد رفتاری در سطوح مختلف است. بر این اساس، نهاد های اثرگذار فرهنگی همچون خانواده و بسیج، با توجه به آموزه های اسلامی و بهره مندی از الگوهای خاص برای شکل دادن به نوعی از سبک زندگی با شاخص های فرهنگی جامعه ایرانی مهم و اساسی خواهد بود.

سبک زندگی، مجموعه ای از باور ها، ارزش ها، عواطف و نگرش های فرد محسوب می شود که ریشه در عمق اعتقادات وی دارد که در رفتار و کردار فرد نمایان می شود. به عبارتی به سان مهره هایی است که با یک نخ تسبیح به هم ارتباط پیدا می کنند. سبک زندگی به ما کمک می کند که زندگی را بهتر درک کنیم و نوع تعامل بهتری در ارتباط با دیگران برگزینیم.
بسیج موظف است که هم خود سبک زندگی اسلامی را فراگرفته و بدان عمل کند و هم موظف است تا اصول این سبک زندگی را به جامعه آموزش دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۰
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بسیج ، خودباوری و جهاد علمی


رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ضرورت حضور بسیج در عرصه‌های مختلف می‌فرمایند؛ "در دوران جنگ، بسیج برای جنگ است، در دوران پشتیبانی برای پشتیبانی، در دوران علم برای تحصیل و تدریس و در دوران سازندگی برای سازندگی است.


این مطلب در ظاهر کوتاه، می‌تواند به روشنی گویای نوع حرکت و افق پیش‌روی یک جامعه اسلامی پویا باشد، جامعه‌ای که در آن بسیج به عنوان موتور محرکه و به جرات می‌توان گفت به عنوان یک نیروی مولد وظیفه راهبری و هدایت و جهت دهی را بر عهده دارد.امروز دیگر همه می‌دانیم که تقریبا دوران جنگ‌های فیزیکی به معنای عام و گسترده آن به سر آمده است و از سال‌ها پیش، نبرد در حوزه نرم‌افزازی و در لایه‌هایی پنهان و آشکار میان دو نیروی خیر و شر شکل گرفته است.در چنین کارزاری، اگرچه ارتقای توان فیزیکی در بعد سخت افزاری یک ضرورت است، اما از آن مهمتر، تجهیز جامعه به توان نرم‌افزاری و فکری است که تنها و تنها از طریق توجه به علم و رشد علمی حاصل می‌شود


خوشخبتانه بسیج در این زمینه گام‌های بزرگ و مهمی برداشته است و این قضیه البته در عرصه‌های مختلف علمی در اقصی نقاط ایران به چشم می‌خورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۰۸
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بسیج ، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی


امام راحل با افکار انقلابی خود توانست بسیج را در مقطعی خاص ابداع کند و امروزه شاهد تنومند شدن ریشه های این شجره طیبه و لشکر مخلص خداوند در کشور هستیم.

مقام معظم رهبری در فروردین سال 91 و در آستان مقدس رضوی با تدبیر و به طور واضح بیان داشتند که دشمن به دنبال زمین زدن کشور ما از راه دشمنی اقتصادی است و هدفش غارت کردن نفت و گاز و سایر ذخایر سرزمین ما همچون کشورهای عراق و سوریه و...است که باید در این زمینه با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی هوشیار عمل کنیم.



4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۷:۵۲
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بسیج ، بصیرت و استکبار ستیزی


بصیرت و استکبارستیزی به عنوان دو اصل بسیار مهم در بحث بسیج است و این دو ویژگی وحشتی است در دل دشمنان که بسیج این دو واژه را از امام خویش به ارث برده اند.واژه بصیرت و استکبارستیزی از متن اسلام، قرآن و تفکر علوی، نبوی و عاشورایی برگرفته شده است و هر زمانی هر گروهی این دو ویژگی را در جهان اسلام و تفکر شیعه و علوی داشته باشد از حوادث روزگار در امان است.


امام استکبارستیزی را از بطن قرآن و اندیشه های الهی گرفت لذا بسیج به عنوان پیشرو نیروی مطیع محض ولایت است و از هیچکس دیگر دستور نمی گیرد و نگاهش به جایگاه ولایت بوده و هست.


سیجی بودن یعنی چهارده قرن با فرهنگ عاشورا و مهم ترین و اصلی ترین دغدغه بسیج حفظ ارزش ها و باورهای مذهبی ملی است و اگر هشت سال مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد برای این بود که ارزش های سازنده ای که به برکت انقلاب اسلامی زنده شده بود حفظ و تقویت شود.



1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۷:۳۹
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان

بسیجی ضمیری روشن و زبانی ذاکر و شاکر را همچون صدفی که گوهری از ایمان و بینش در درون دارد، از لغزش ها حفظ کرده است. او پیروزیش در جهاد اصغر را مرهون سعی و تلاشش در جهاد اکبر می داند. او خطر نفس امّاره، نفسی که به بدی فرمان می دهد، آویزه گوش کرده است و می داند قصد رستگاری و فلاح نه تنها او را از اجتماع و جامعه برکنار نباید بکند، بلکه با هدفی الهی و با آگاهی و تدبیر باید برای سازندگی، وارد جامعه شود.


بسیجی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۵
بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی-منطقه زاهدان